Traktorių nuoma ir tai, kas šiandien aktualu

Šiandien traktorių galime pamatyti kiekviename kaime ar mažesniame miestelyje, rečiau miestuose. Jis tapo neatsiejama transporto priemonė nuo ūkio ir kitų sunkiųjų pramonės darbų. Vieni traktorius perka, kiti nuomojasi. Iki šiol nėra vieningos nuomonės apie traktorius, ar verta juos nuomotis, ar pirkti?

Kad tai išsiaiškinti, turėtume apžvelgti nuomos ir pirkimo privalumus bei trūkumus. Traktorių nuoma atsirado visai neseniai, todėl apie tai nedidelis žmonių skaičius žino, kad nebūtina traktorių pirkti, pakanka užsisakyti tik tam tikram laikotarpiui. Nuomos privalumų tikrai galima rasti nemažai, tačiau pagrindiniai būtų keli. Pirmiausia nuomojantis traktorių nereikės jo įsigyti visa suma, nes jūs pasinaudosite traktoriumi tada kai jums jo reikės. Kitas svarbus faktorius yra tai, kad traktoriaus gedimo atveju, jums jo nereikės tvarkyti, operatyviai gedimus pašalins nuomojančioji įmonė. Traktoriai yra apdrausti, praėję techninę apžiūrą, todėl su jais saugu yra važiuoti, nes atitinka visus keliamus reikalavimus. Toliau, traktorių nuoma naudinga yra tuo, kad nereikia traktorių laikyti visada kieme, išsinuomojate šią transporto priemonę, pasinaudojate ir grąžinate, kieme visada bus vietos. Patogu yra tai, kad galima traktorių išsinuomoti tokį, kokio jums reikia būtent tuo metu, todėl nereikia galvoti ar jūsų traktorius bus tinkamas atlikti pagrindines ir specifines užduotis. Nuomos trūkumas būtų pagrindinis tik vienas, kad tai ne jums priklausanti transporto priemonė, negalėsite atlikti tam tikrų jo modifikacijų. Turint savo traktorių, kurį jau pilnai įsigijote, galite jį modifikuoti kaip tik norite. Taip pat galite bet kada į jį įsėsti ir važiuoti atlikti žemės ūkio darbų, nes nuomos atveju tai jį reikia dar užsisakyti. Įsigijus savo traktorių, trūkumas būtų tai, kad jeigu jau koks gedimas, teks patiems tvarkytis iš savo lėšų, taip pat nepamiršti apdrausti ir praeiti techninę apžiūrą. Kitaip tariant, gali būti, kad daugiau laiko sugaišite nei nuomos atveju.

Traktorių nuoma ir jų įsigijimas turi savų privalumų ir savų trūkumų. Tačiau atlikus analizę tarp šių dviejų pasirinkimų, visgi nuomotis traktorių yra patrauklesnis variantas dėl didesnių privalumų nei pirkimo atveju.

Proteinas: žala organizmui ar nauda?

Dauguma vyrų svajoja turėti gražiai ištreniruotą kūną – ryškų pilvo presą, didesnį bicepsą ar „V“ formos sudėjimą nuo torso iki pečių. Norint viso to, tenka netik daug dirbti sporto salėje, bet ir tinkamai susibalansuoti mitybą. Tačiau dažniausiai koją kiša maitinimosi klaidos, ypač baltymų stoka. Daugumoje mokslinių ir sporto straipsnių yra nurodyta jų dienos norma vienam kūno kilogramui – 2 arba 3 gramai.  Tai nemažas kiekis, todėl daugumai sportuojančių tai tampa didžiuliu galvos skausmu. Laimei, yra proteino produktai, kurie gali lengvai užpildyti mityboje susidariusias kliūtis. Vos dviem porcijomis galite pakelti suvartojamą proteinų kiekį aukščiau minimalios normos ribų. Tačiau ne vienam sportuojančiam iškyla klausimas, kaip proteinas veikia ir ar jis gali pakenkti sveikatai?

Visų pirma, proteino produktų poveikis nuo įprasto baltyminio maisto visiškai nesiskiria. Abu yra suskaidomi iki amino rūgščių darinių, kurie vėliau patenka į kraujotaką ir yra transportuojami link pažeistų raumeninių audinių. Esminis skirtumas – tik įsisavinimo greityje. Gaunami baltymai su maistu yra skaidomi lėčiau, lyginant su proteinu, kuris suskaidomas į amino rūgštis daug greičiau. Taip pat, kokteiliai pasižymi didesne biologine verte, pavyzdžiui išrūgos. Būtent dėl šios priežasties, proteino kokteiliai tapo labai populiarūs. Be to, su laiku jie imti gaminti beprotiškai skanūs, o porcijos kaina niekuo nesiskiria nuo lėkštėje esančio baltyminio maisto. Taip pat, proteino kokteiliai yra greitai paruošiami, o tai padeda sutaupyti laiko.

Sveikatai – jokio kenksmingumo. Sporto salėje tenka girdėti daug kvailų pasisakymų apie tai, kaip neva proteinas kenkia, galite palikti nevaisingi, o nustojus sportuoti raumenys pavirs į lašinius. Iš tiesų, visą tai girdėti yra labai juokinga. Kaip galima kalbėti, nežinant faktų? Pagrindinė problema, kad dauguma asmenų proteiną prilygina net steroidams, nors tai visiška netiesa. Kaip baltymas gali būti juo? Jei tai būtų tiesa, tada sporte būtų seniai uždrausta vartoti ne tik juos, bet ir baltyminį maistą, kad atletai praeitų dopingo testus.  Kaip ir aukščiau minėjome, proteinas tai paprasčiausi baltymų šaltiniai, dažniausiai išgauti iš išrūgų, kiaušinio albumino, jautienos ir kt. Kenksmingumas sveikatai galimas tik perdozavimo atveju, jei tarkime gertumėte 5-10 kart didesnėmis dozėmis, nei nurodyta suvartoti per parą. Tačiau lygiai taip pat pakenktų net ir baltyminis maistas, vartojant beproto dideliais kiekiais, tad perdozuoti šia maistine medžiaga  nevalia. Vartojant per daug baltymų, organizme išsiskiria per daug amonijako, kurio perteklius labai sunkiai pasišalina ir gali imti nuodyti organizmą.